Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Het avontuur is begonnen! - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Het avontuur is begonnen!

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

18 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

Na een lange reis ben ik donderdagavond om 23:00 (lokale tijd) aangekomen in Guildford. Eerst leek het erop dat ik moest overnachten in London, want door sneeuwval in Nederland, was het spekglad op de wegen in Nederland. Maar in de rest van Europa viel het mee, en daar kon de buschauffeur hard genoeg doorrijden.
De busreis was leuk om mee te maken hoor! Het is een lange zit, maar ik had gelukkig genoeg muziek, puzzels en eten bij me om de reis door te komen. En ook kon ik veel naar buiten kijken en vooral in België kom je dan de leukste dingen tegen. In Antwerpen heb je bijvoorbeeld de ‘strijk- en poetscentrale’, een fietsschool, maar ook een Bijbelhuis, waar dan zelfgemaakte kleren (vermoed ik) in de etalage staan. Of een ‘bespreekbureau’, ben eigenlijk wel benieuwd wat ze daar dan bespreken ;) En het raarste was nog wel de advertentie op een trein die zei: ‘Leef 1 jaar gratis!’, ben benieuwd hoe ze dat dan doen.
Na Antwerpen ook nog door Brussel en Lille gereden en toen door naar Calais, waar we de kanaaltunnel ingingen. Maar voordat je daar in mocht, controle door de Franse en Britse grenspolitie. Bij de Fransen moesten alle koffers uit de bus, en werd je paspoort gecontroleerd. De koffers door zo’n apparaat, en je raad het al, mijn koffer werd eruit gepikt. Beginnen ze te praten in het Frans, en ik zit nog met Engels in mn hoofd en dan word je zo zenuwachtig dat je ook nog in het Nederlands gaat denken. Dus toen die douanebeambte vroeg in het Frans of dit mijn koffer was, zei ik Oui, terwijl ik Yes wilde zeggen. Na goed, na een korte inspectie (de foto van Seth & Noah werd er zelfs uitgehaald ;)) mocht ik mijn koffer weer meenemen en alles was goed. (Ze waren met name nieuwsgierig naar de medicijnen, maar gelukkig had ik een medicijnpaspoort bij me, en mocht ik het weer meenemen.)
De bus werd in een trein gereden, en zo zijn we door de kanaaltunnel gegaan. Je ziet helemaal niks, behalve af en toe wat lampen, rails en heel veel zwart. Na de kanaaltunnel was het nog 2 uur en toen eindelijk aangekomen op London Victoria. Daar richting de trein gelopen, en dat ging ook allemaal goed. In de trein zelfs nog een aardige meneer die me geholpen heeft m’n backpack weer op m’n rug te krijgen. En in de trein naar Guildford een oude mevrouw die zei dat ze het leuk vond dat er nog iemand in de trein was op dit tijdstip. Op Guildford werd ik opgehaald door 3 huidige Vision Course studenten. Zij hebben van september tot half februari de Vision Course gevolgd. Een warm onthaal, ook in het huis waar ik heb geslapen, en natuurlijk allemaal vragen over het verschil tussen Holland en the Netherlands, klompen, waar ik vandaan kom etc. Moe, maar voldaan, ben ik de eerste nacht in slaap gevallen. Vrijdags heb ik de rest van de studenten ontmoet, en we gingen gelijk ook op weekend met de kerk waarbij 24-7 is aangesloten. Daardoor is deze blog wat later dan gepland, en is het vanavond pas echt de eerste avond dat ik verblijf in het huis wat de komende 3 maanden mijn 'thuis' zal moeten worden.
Goed, ik duik zo mn bed in! I'll keep you posted!
Liefs,
Marlies

  • 19 Februari 2013 - 03:20

    Anne-Marie:

    Heeey lieve Marlies!!

    Wat fijn om wat van je te horen en te lezen... En te horen wat de eerste ervaringen zijn.. Je bent ook wel een leuke detailkijker, dat je de leuke winkeltjes ziet en dergelijke.;)
    Veel nieuw, spannend, wennen. Allemaal helemaal voor te stellen!
    Geniet van 't engels praten nu fulltime, aangezien je daar vaak al van geniet.
    Jij zult helemaal het perfecte engels om je heen horen..!;)
    Ik bid voor je en denk aan je, lieve vriendin..

    Liefs!
    Ann



  • 19 Februari 2013 - 08:33

    Annah:

    Leuk om te lezen dat je goed bent aangekomen, Lies!
    Geniet van de eerste indrukken, en open je hart voor God en de mensen om je heen.
    Jij komt er wel met de talenknobbel en goeie ideeën. Al junglespeed gespeeld? Wij wel hier:)

    Liefs, Hanna


  • 19 Februari 2013 - 10:49

    Amanda:

    Net als Anne-marie en Hanna vind ik het tof om te horen dat het goed met je gaat en dat je veilig bent aangekomen!! Succes met wennen (komt wel goed toch?!) En veel zegen bij wat je allemaal gaat doen :-)

  • 19 Februari 2013 - 18:43

    Martina:

    Ha Marlies,

    joehoe je zit er nu dan echt :D.
    Geniet van je tijd daar.
    Veel zegen!

  • 21 Februari 2013 - 12:30

    Matthea:

    Fijn dat, ondanks de spannende momenten, je toch veilig en op tijd bent aangekomen. Ik denk aan je en wens je het allerbeste!

    Liefs, Matthea =)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 40191

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: