What´s Next? - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu What´s Next? - Reisverslag uit Emmeloord, Nederland van Marlies - WaarBenJij.nu

What´s Next?

Blijf op de hoogte en volg Marlies

08 Juli 2013 | Nederland, Emmeloord

Ik ben weer terug in Nederland! Al weer een aantal dagen, en ik geniet er weer van. Het was even omschakelen om weer Nederlands te praten, maar dat gaat nu al aardig goed. Af en toe gooi ik er nog een Engels woord door heen, maar goed, als je met me praat, moet je me dat maar vergeven.

Op 27 juni gingen we weer naar Engeland, om daar te gaan debriefen. De hele Vision Course afgesloten, een laatste gesprek met Hannah en Roger en afscheid nemen van de andere Vissies. We hebben dat goed afgesloten met een gezamenlijk ontbijt op zondag, en daarbij ook de nodige woorden, kaartjes en cadeautjes. Daarna moest Sarah al weg, naar het vliegtuig. Zoe bracht haar, en dat was dus het begin van het einde. Mijn bus zou mrogen pas vertrekken, dus ik de rest van de dag nog om mijn tas in te pakken en afscheid te nemen van mijn gastgezin. En dat deed ik de rest van de zondag dus ook.

Het inpakken was makkelijker gezegd dan gedaan. Het is leuk om kadootjes te krijgen, maar je moet het ook allemaal weer mee naar huis nemen. Uiteindelijk maar een doos naar huis laten sturen, en zo kreeg ik dus alles mee. Maandagochtend vroeg naar de trein om vroeg in London te zijn en dan op weg naar het bus station. Dan op de bus, en dat ging prima. Deze keer niet door de tunnel, maar op de boot. Ook een leuke belevenis. Het duurde wat langer, maar goed er was een Costa Coffee op de boot, dus ik was wel weer tevreden.

En toen in Brugge aangekomen. Want dat was mijn bestemming. Even 2-3 dagen in Brugge met Anne-Marie. Heerlijk! En ook daar heb ik van genoten! Het was goed om even rustig aan het Nederlands te wennen en Brugge is natuurlijk ook heel mooi en leuk om door te lopen :)

Donderdags echt naar huis. En bij de IKEA in Amersfoort stond mijn moeder op mij te wachten. Na de gratis kop koffie zijn we toen doorgereden naar Emmeloord. En daar ben ik nu voor de zomer.

De titel van deze blog doet vermoeden dat ik al plannen heb. Of in ieder geval er over nadenk. En dat kan ik ook niet ontkennen. Een baan als maatschappelijk werker is lastig te krijgen, maar solliciteren doe ik wel. Iets anders waar ik ook aan denk is om in september terug te gaan naar Ibiza, om daar 24-7 weer te helpen. Maar dat zijn nog gedachtespinsels, en ik ga de komende weken eerst maar eens gebruiken om daarover na te denken!

Al met al blijft deze blog nog wel even bestaan, want ik vermoed dat dit niet mijn laatste reis was!

Liefs!

  • 06 September 2013 - 16:36

    Henny Verbruggen-Ebbers:

    Wij willen je alvast een goede reis toewensen: morgen!
    En voor de komende tijd veel Zegen op je werk daar; maar ook voor jezelf!
    Ook wil je moeder je bedanken voor al het werk dat je thuis gedaan hebt tijdens mijn ZH-periode en thuiskomst..
    Liefs van je Pa en Moe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 40174

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: