Over slimme jurken en voedselpakketten! - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Over slimme jurken en voedselpakketten! - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Over slimme jurken en voedselpakketten!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

25 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

O, jongens, ik heb zoveel te vertellen! Net als ik een blogpost doe, gebeurt het volgende al weer wat ook het bloggen waard is! Vrijdagavond bijvoorbeeld. Hannah en Sophie, twee meiden die ook in Emmaus Road (kerk) zitten, hielden een verjaardagsparty. En dat ging op een typische Engelse manier, nl. een Fancy (or Smart) Dress party. En dat houdt in dat meiden zich opdirken en hun mooiste jurken en hoge hakken aantrekken en mannen in pak (!) naar het feestje komen. Tsjah. Daar sta ik voor mn kast te bedenken wat ik aan moet doen. Jeans zijn ‘verboden’ en jurkjes heb ik niet meegenomen, laat staan hoge hakken. Dan maar m’n groene broek. Die valt sowieso wel op, en helemaal tussen alle jurkjes ;) De hele avond is gevuld met kletsen, muziek en nog meer kletsen. En Engels is best goed te volgen, maar als er zoveel Engelsen om je heen zijn die allemaal tegelijk praten, wordt het lastig. Dus voor mij meer glimlachen, rondkijken en proberen een gesprek op te vangen.

Zaterdag was lekker weer een luie dag. Uitslapen! :) Dan vervolgens nog lang in je pyjama + ochtendjas rondlopen en dan horen dat mn host een Red Cross Food Delivery heeft voor me! Jeej! Het pakketje uit Nederland is aangekomen! Gevuld met medicijnen, maar ook: stroopwafels, hagelslag en drop! :D Yes! Ik heb ze hier al veel verteld over hagelslag, en ze zijn er erg benieuwd naar, dus nu kan ik ze verrassen! :) Mijn hostfamily ook stroopwafels aangeboden, en de man zei dat mn moeder die pakketjes maar moest blijven versturen! Haha!

Heb ik mijn hostfamily eigenlijk al geïntroduceerd? Volgens mij niet, dus bij deze. Ik woon bij John en Linda Evans. Een ouder echtpaar (tegen de 60), die zelf 3 (volgens mij) volwassen kinderen hebben. Eén van de kinderen woont in Macedonië en werkt daar voor de 24-7 prayer community. John werkt voor een ‘Charity Organization’ (Goed doel) en Linda is lerares (maar ik weet niet of ze dat nog steeds doet). Hun huis is wat ver van het centrum, waar ik vaak moet zijn, maar ze hebben me een fiets te leen gegeven, wat erg fijn is! Het zijn echt aardige mensen en Linda is een erg goede kok (iedereen zei dat ook toen ik vertelde dat zij mijn hostfamily waren ;)).

Zaterdagmiddag gingen we naar een Soul Survivor Celebration. Dat was in Watford, ongeveer een uur rijden hier vandaan. Ik op mn fiets naar het ontmoetingspunt. Ben ik nog geen 10 minuten onderweg, krijg ik opeens een lekke band! Dus dan maar weer terug lopen en John heeft me toen gebracht. Trouwens, de wegen hier, daar moet je echt uitkijken als je fietst. Er zitten veel gaten in de weg! En net voordat ik een lekke band kreeg, zei ik dat nog tegen mezelf. Het heeft niet veel geholpen ;)

De Soul Survivor Celebration was een gewoon een praiseavond. Beetje vergelijkbaar met de Ronduit Praiseband, toen die nog toerde. Mike, de spreker van de avond, inventariseerde nog even hoe ver iedereen gereden had. En ook of er buitenlanders in de zaal waren. En zoals dat hoort, steek ik m’n hand op. Komt hij met microfoon op me afgelopen vraagt waar ik vandaan kom en als hij hoort dat het Nederland is, of ik dan ook wat in het Nederlands wil zeggen. En ik kon niets bedenken! Echt, ik zat daar met een mond vol tanden, maar ik kon niets bedenken! Ik wilde iets zeggen met een ‘g’ erin, omdat we daarom bekend staan, maar ik kon er niet opkomen, behalve dan ‘goedemorgen’, wat absoluut raar was, omdat het al bijna avond was ;) Maar goed, het zei zo. Toch maar gezegd ;) Zo merk je maar weer, als ik in m’n Engelse mood zit, kan ik gewoon niet overschakelen ;)

En daarna hadden wij als ‘Vissies’ de prayerroom tot onze beschikking. Emmaus Road (de kerk) had een 24-1 (24u gebed over 1 dag ;)), en wij mochten de nacht opvullen. Alle uren verdeeld en ik ben van 1-3u in de gebedskamer geweest, want ook echt rustgevend was :) Gewoon zitten, bijbel lezen, praten, zingen (ja in het Nederlands ;)), schrijven… Doet me denken aan de gebedsweekenden van Alpha-Ede!

En vandaag mn echte eerste lessen gehad. Een ochtendles van Pete Greig over bidden, welke soorten gebed er zijn, andere manieren en waarom we bidden. Maar ook hoe je voor jezelf een ‘private place’ kan creeëren. Het komt allemaal neer op: Desire & Discipline! En daar kan ik deze 5 maanden mooi voor gebruiken :)
’s Middags een les van Roger Ellis, die ging meer over het grote geheel: de Schepping en de zondeval. Goed om dat in het grotere geheel te zien! Daar op door een les van Adam Cox, via video, over the God Story (God’s verhaal). Dat was ook echt leerzaam. Hij begon bij Genesis 1 en stopte na 4 woorden: In the beginning God… Hij legde daarna het verband met de Eeuwige Familie (Vader, Zoon en Heilige Geest), en dat wij geliefd zijn en vandaaruit mogen leven.
Kortom een heel leerzame dag, maar ook erg vermoeiend! Engels aanhoren is prima te doen, maar 4 lectures op een dag, daar moet ik nog even aan wennen ;)

Nou, dit was het voor deze keer. Ik zal nog proberen wat foto’s te uploaden! (Ik heb er nog niet veel gemaakt btw ;)
Liefs!

  • 26 Februari 2013 - 03:42

    Anne-Marie:

    Heerlijk om enthousiaste verhalen te lezen... Geniet van deze eerste lesweek..!!
    :)

  • 28 Februari 2013 - 11:04

    Martina:

    Ha Marlies,

    Leuk om je verhalen te lezen. Fijn dat je komende maanden goed te eten krijgt ;)
    Succes met de engelse lessen een hele dag. Maar geniet er vooral van en wees gezegend!

  • 28 Februari 2013 - 20:02

    Pa En Ma Verbruggen:

    Wij kijken al weer uit naar je volgende verhaal..! Gezellig om te lezen.
    En nu met de foto's krijgen we er meer een beeld van waar we straks ook van kunnen genieten.
    Want als alles goed gaat zijn we met de Paasdagen bij jou.
    We wensen je nog veel schrijf plezier toe!

    Je krijgt de groeten van Oma en Opa Ebbers; ze vraagt ook naar jou.

    Liefs van ons uit Emmeloord

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 40237

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: