Ibiza: Welcome back Student Life! :) - Reisverslag uit Sant Antoni de Portmany, Spanje van Marlies - WaarBenJij.nu Ibiza: Welcome back Student Life! :) - Reisverslag uit Sant Antoni de Portmany, Spanje van Marlies - WaarBenJij.nu

Ibiza: Welcome back Student Life! :)

Blijf op de hoogte en volg Marlies

28 Mei 2013 | Spanje, Sant Antoni de Portmany

Hier is ‘ie dan: mijn eerste update vanuit Ibiza! Ik zal proberen regelmatig jullie een update te geven, maar het appartement waar we in zitten heeft niet een hele sterke internet verbinding. Maar goed, mijn eerste update! Who’s excited? :P

Goed een week geleden gingen we op weg naar Stansted, om vanaf daar te vliegen naar Ibiza. De vliegreis ging goed, geen problemen :) Zelfs mijn tas was niet te zwaar! We vlogen met RyanAir en dan mag je maar 15 kg meenemen, een uitdaging, maar het is gelukt! Na alle checks, nog heel wat tijd te doden op Stansted, maar dat ging aardig. En toen was het tijd om te boarden en naar Ibiza te vliegen. Daar aangekomen was al onze bagage gelukkig ook en Abby en Charlie stonden ons op te wachten om ons naar San Antonio te brengen. Een lichte maaltijd @ hun huis en daarna door naar ons appartement om ons te settelen. Het appartement is groot genoeg voor ons, 5 Vissies, en dan is er nog een kamer voor nog iemand van het Long Term Team (Lange Termijn Team). Voor nu is dat Jillian, maar zij vertrekt op woensdag. Dan komt Bernard.

Na onze vlugge ‘insetteling’ gingen we met Abby door de West End lopen. De West End is de straat waar de meeste barren zich bevinden, en waar ons nachtwerk zich voornamelijk afspeelt. We hadden een drankje bij een van de bars en gingen toen weer terug naar ons appartement om te gaan slapen.

Het werk wat we doen is tweeledig. Er is een centrum voor de werkers hier, en dat is open maandag-vrijdag, 16-20u. Daar kunnen werkers gratis gebruik maken van internet, wifi, de wii, pingpongtafel en er is gratis water. Wij zijn er om relaties op te bouwen, dat is waar ons werk om draait. In de avonden (maandag – donderdag) gaan we de West End op, om te kijken of er toeristen zijn die onze hulp nodig hebben, omdat ze dronken zijn, of teveel drugs hebben gebruikt of een combinatie van deze. Veelal gaat het om ze terug naar hun hotel brengen. Dat doen we van 0-4u. En dan wisselen we de gebedskamer en het straatwerk af. Dus een uur op de straat en dan een uur in gebedskamer. De PR-mensen (die jongeren in hun bar uitnodigen) hebben ons nummer en dat kunnen ze bellen als ze iemand zien die hulp nodig heeft. 24-7 heeft daarom ook een goede reputatie hier in de West End. Op vrijdag en zaterdag zijn we ‘on call’, dat betekent dat als PR-mensen ons bellen, dat we erop af gaan. Maar we lopen op die avonden dus niet door de West End, we reageren alleen op belletjes.
Dat alles zorgt ervoor dat het dag en nachtritme wat omdraait. We liggen meestal rond 4.30 in bed, en worden om ong. 13/14u wakker. Het kan verschillen, want niet alle avonden doe je straatwerk, maar goed, om niet helemaal uit het ritme te vallen, ga je op de avonden dat je niet de straat op gaat, ook ong. om die tijd naar bed. Voor mij niet zo heel erg moeilijk om op aan te passen ;) Ik geniet er wel van.

En we hebben ook veel vrije tijd. Natuurlijk om wat van het eiland te zien, maar ook om de relaties met de workers verder op te bouwen. Tot nu toe hebben we dat vooral gebruikt om te genieten van de zon. Want die schijnt hier zeker :) En o, men, wat geniet ik daarvan. Maar het is wel even wennen om aan het strand te liggen en niets te doen. Mijn mede vissies genieten daar enorm van, dus ik zal er wel aan moeten wennen :P Is ook niet erg, want misschien, heel misschien, verkleur ik dan ook een beetje :P

Ik ga wat meer foto’s maken, en zal die ook uploaden, dus stay tuned! En laat gerust een reactie achter! Vind ik ook leuk om te lezen!

Liefs!
Marlies

• 28 Mei 2013 - 12:21

Johan:

Oeh, dat ritme zou ook wat voor mij zijn! Benieuwd naar de foto's :)

• 28 Mei 2013 - 19:44

Paps En Mams:

Als je dan straks, bij ons, maar weer in je gewone dag/nacht-ritme komt, dan zijn wij tevreden! Wordt anders erg lastig om contact met jou te hebben; vooral omdat je vader ook al zo'n vroege/late-dienst- ritme heeft. Misschien zien jullie elkaar dan zo en toe.
    Verder wensen wij je een goede en fijne tijd toe.

Liefs je Paps en Mams

• 29 Mei 2013 - 14:06

Anne-Marie:

Heerlijk!! Ik ben stiekem benieuwd hoe bruin ik je zal zien in..
    Geniet er inderdaad van om stil te zitten, te genieten en wat al niet! Gewoon om je niet te laten leven, door de planning en bezigheden die jullie hebben.

Veel kracht, wijsheid en zegen gewenst in het straat- en gebedswerk.

Veeeel liefs!

Annie

• 29 Mei 2013 - 16:45

Marieke:

Hoi Marlies!

Dan gaat een weekje snel voorbij zeker?! En al een beetje bijgekleurd of helaas toch verbrand?
    Hier hebben we ook ff 2 dagen mogen genieten van een warm zonnetje! Heerlijk :-) Als ik nu naar buiten kijk valt er water in rechte stralen naar beneden. Helaas geen zweet van de bovenbuurman, maar gewoon hollandse regen...
    Hadassah is vanmorgen voor het eerst twee uurtjes naar haar gastouder geweest om te oefenen. Had wel een beetje buikpijn toen ik haar weg ging brengen.... daarna ff heerlijk ongestoord gewinkeld :-) Ging best goed bij de gastouder, alleen het slapen daar zal moeten wennen. Heb je de foto's al bekeken op drop box?
    Nog anderhalve week en dan mag ik weer aan het werk, heb er zin in!

Liefs, Marieke

• 30 Mei 2013 - 17:30

Geerke:

Hee sis!

Geniet je ook van de zon voor mij? Hier heeftie er nog niet zoveel zin in. Je zou zeggen dat het geen geldige reden is en dat hij dan ontslagen wordt ,maar helaas.. Het is iets achter de wolken of helemaal niet.

Veel succes verder met je werk enzo. Gebruik lekker je kennis die hebt opgedaan, je hebt niet voor niks een MWD diploma. Haha.

Dikke knuffel en een kusje.
    je zusje.

en een bom haren van Gimli en Nala.

en van Kelsey.. een hallo ofzo.