Over SusanBoyle, introducties en links fietsen - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Over SusanBoyle, introducties en links fietsen - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Over SusanBoyle, introducties en links fietsen

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Marlies

22 Februari 2013 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

Lieve mensen,
Een eerste echte update vanuit Guildford! Ik woon nu een aantal dagen in deze prachtige stad, en heb al heel wat dingen ondernomen. Zoals mijn eerste fietstocht. Het is hier nogal heuvelachtig, dus dat vergt wel wat meer inspanning dan een fietstocht in Nederland. De meeste mensen in Guildford zouden gaan lopen, maar gelukkig heb ik een fiets :) Het is geen gewone fiets als in Nederland, het zijn meer mountainbikes. Maar goed, dat heb je hier ook wel nodig ;)

Verder hebben we veel introducties gehad. De eerste lessen ook, en ik krijg steeds meer een beeld van wat we hier gaan doen. Hoewel het nog wel een beetje onduidelijk is, maar er komt steeds meer duidelijkheid. Vanaf volgende week krijgt het ook meer ritme, dus dan wordt het echt ‘echt’. Maandags en dinsdag zullen vooral les-dagen zijn, en woensdag – zondag vrijwilligerswerk i.s.m. de kerk. Zaterdags is trouwens vrij. Dus mocht je een keertje willen overkomen voor een zaterdagje, feel free! ;)

O, btw, ik heb jullie nog helemaal niet geïntroduceerd aan mijn mede ‘vissies’ (zoals we hier worden genoemd). We hebben 1 man en 4 vrouwen, Matt (19), Sarah (18), Zoe (19), Chloe (22) en ik. En grappige is dat we allemaal onze verjaardag tijdens de Vision Course hebben. Dat begon afgelopen dinsdag met de verjaardag van Zoe! En toen hadden we een vrije dag, dus hebben we dat gevierd met een picknicklunch bij Guildford Castle. Het was erg mooi weer, dus we hebben genoten van de zon tijdens het picknicken :)

Ook hebben we een tour door Guildford gekregen langs alle sportcentra en universiteiten en met als hoogtepunt Guildford Cathedral. Niet zo’n heel oud gebouw, want het was net gerestaureerd. We waren daar om ong 16u en toen kwam één van de gidsen op ons af om te vragen of wij de gebeden wilden doen. Dus Sarah en Zoe hebben dat heel mooi voorgelezen :) Daarna werden we gedropt bij het Spectrum, dat is zeg maar een heel groot sportcentrum waar je vanalles kan doen. De jongeren uit de kerk waren daar om te schaatsen en bowlen en wij mochten later ook mee doen met bowlen. Dat was erg gezellig! En in mijn laatste worp gooide ik nog even een strike. En toen nog een. Alleen de derde bleef uit ;) De jongerenwerker die mee was, wist niet alle namen, dus voerde hij allerlei dingen in. Ik was uiteindelijk SusanBoyle ;) Maar wel gewonnen! :)

En gisteren hebben we nog een introductieles gehad en een prayer pilgrimage naar St. Martha’s Hill. Dat is een kerkje op een berg waar je met de auto niet kan komen. Er worden ook echt nog diensten gehouden, dus het laatste stuk moet je lopen. Het uitzicht vanaf de top is trouwens wel echt mooi! Veel bergen (of heuvels zoals de Engelsen dat noemen), heel anders dan NL.

En vandaag een dagje vrij. Ik ga zo naar Chloe en Sarah, die dichtbij wonen, en dan lekker chillen :) Morgen wordt ook een drukke dag. Normaal heb ik die vrij, maar a.s. zaterdag hebben ze een ‘prayerday’ en wij, als vissies, mogen de gebedskamer van 11pm-8am bezetten! Dat wordt nog wat ;)

Owja, als laatste, ik zou het bijna vergeten, mijn adres. Mocht je me post, stroopwafels, hagelslag, drop of klompen willen sturen, dan kan je dat doen naar:
19 Byrefield Road
Guildford
Surrey
GU2 9UD
United Kingdom

En owja, ik heb zelf geen twitter, maar wil je een beetje op de hoogte blijven van wat ik doe, dan kan dat ook via twitter. The Vision Course heeft een twitteraccount, en die vind je hier: https://twitter.com/247Academy

Liefs!

  • 22 Februari 2013 - 13:57

    Geerke:

    Hey zuslief!

    Wat heerlijk om je verhalen te lezen. Je schrijft ook zo leuk beschrijvend, ik kan mezelf er bijna heen dromen door alle heerlijke details :) Komen alle 'vissies' uit Engeland, behalve jij? Of komen ze overal vandaan?

    Veel succes morgen!

    <3 u.

  • 22 Februari 2013 - 14:07

    Marlies :

    Jep, alle 'vissies' komen uit de United Kingdom. Matt komt uit een klein stadje bij Oxford, Chloe komt uit Bristol, Zoe uit Wimbledon (bij London) en Sarah uit Edinborgh (Schotland officieel, maar ze heeft gelukkig geen accent!)

  • 22 Februari 2013 - 19:48

    Arianne:

    Hee vissie!

    Erg leuk om over je belevenissen te lezen hier :-)
    Wat voor soort lessen ben je nu aan het volgen? Interessante onderwerpen?
    En wat voor soort vrijwilligerswerk doen jullie?

    Ik hoop dat je er maximaal van geniet :-)

    Een heel goede prayerday gewenst!

    Liefs uit Zeeland <3

  • 23 Februari 2013 - 01:42

    Anne-Marie:

    Wat heerlijk Liesje, om zo nog wat concrete belevenissen te horen.. Ik zie het allemaal voor me, en loop net als Geerke al met je mee rond in Engeland! Enjoy meid...

  • 23 Februari 2013 - 20:25

    Mark:

    Leuk om zo op de hoogte te blijven. Ik mis alleen wel de foto's...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 40197

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: