Zout, Zon en Regen - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Zout, Zon en Regen - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Zout, Zon en Regen

Blijf op de hoogte en volg Marlies

09 Maart 2013 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

Alweer ruim 3 weken in Engeland, en ik kan, denk ik, wel zeggen dat ik redelijk gewend ben hier. Ik begin de Engelse cultuur steeds meer te ontdekken, en af en toe zelfs over verbazen ;) Een paar verschillen tussen NL en ENG die ik jullie niet wil onthouden:
Allereerst natuurlijk het links rijden. Ik ben er wel aan gewend, maar af en toe slaat mn hart een keer over, omdat ik een auto zie aankomen die links rijdt. Het blijft een vreemde gewaar wording.
Daarnaast, de boter hier is zout. En dat is geen combinatie met hagelslag. Het ontbijt is overigens al verschillend, er wordt meer melk + cereal gegeten (sorry, kan niet op het Nederlandse woord komen).
En iets waar ik me over blijf verbazen, ze eten hier chips bij de lunch. Dat is blijkbaar heel gewoon ;) En de meest Engelse smaak is Salt & Vinegar (Zout en Azijn). Bijzonder.
Daarnaast, om 12u ’s middags gaat er altijd wel een alarm af om het Onze Vader te bidden. Dat is iets wat ze meegekregen hebben van huis uit, en wat dus ook standaard gedaan wordt.
Zomaar even wat verschillen, en er zullen er ongetwijfeld meer zijn, maar dat laat ik dan wel weer weten ;)

Het rooster wat we hebben, begint ook steeds meer vorm te krijgen. De maandag en dinsdag zijn vaste lesdagen, waarop we veel nieuwe dingen horen. Woensdags beginnen we met een teammeeting, en daarna doen we vrijwilligerswerk. Afgelopen woensdag hebben we vooral rond gevraagd waar we dat konden doen, maar nog niets verder gehoord. Donderdag is onze 24-7 Admin Day, dat houdt in dat we 24-7 prayer helpen met allerlei taken. Afgelopen donderdag betekende dat interviews uitwerken. En vrijdag hadden we nog wat praatjes van mensen uit de kerk. Dat ging met name over hun werk in de kerk, maar ook organisaties waar ze werken, en dat had veel met maatschappelijk werk te maken :) En daarna mocht ik samen met Chloe mijn middag in Plantation Café besteden. Dat is een café waar jongeren gewoon in en uit kunnen lopen, en kunnen rondhangen. Wij proberen met ze te praten en er gewoon te zijn.

De avonden zijn trouwens niet leeg hoor! Dinsdagavond is Bibleschool. Daar mogen mensen vanuit Emmaus Road ook aan mee doen. De afgelopen keer sprak Scot over Licht in de Wereld. En om dat extra duidelijk te maken, had hij alle lampen uitgedaan en de verwarming ook. Zo werd het nog maar eens duidelijk dat je een licht moet zijn in de donkere plaatsen.

Woensdagavond is Student Collective, een soort kring. En donderdagavond Bushy Hill Youth Club. Dat is een wijk in Guildford die niet zo best bekend staat, maar vanuit Emmaus Road wordt daar elke donderdagavond een hang-out georganiseerd. Jongeren kunnen daar gewoon komen.

Afgelopen week hadden we ook erg mooi weer op maandag! Dus toen hebben we een les geschrapt, en ben ik weer naar Pewley Down geweest (daar zijn ook foto’s van bij mn vorige verslag). Het is heerlijk om gewoon even te zitten, geen mensen om je heen en naar de prachtige natuur te kijken. (Dat is ook één van de verschillen, het is hier erg heuvelachtig en dat levert mooie beelden op :)) Dinsdags was het nog warmer, maar er was tijd voor bezinning in het rooster, dus ben ik weer naar Pewley Down geweest, dit keer een ander plekje opgezocht en opnieuw genoten. Woensdag en donderdag begon het echter met regenen, maar gelukkig ben ik niet al te nat geworden :)

Een nieuwe week begint straks weer, en het is weer Prayer Week. En wij, als Vissies, mogen 2 nachten doen! Dinsdag op woensdag, en donderdag op vrijdag. Elke nacht 2 uur, dus het valt nog wel mee ;) En verder de gewone lessen. En na die week staat er een trip op de planning, naar Chichester! Maar daarover zal ik vast meer vertellen in één van mijn volgende blogs!

Liefs!

  • 11 Maart 2013 - 09:26

    Matthea:

    Fijn dat je steeds meer begint te acclimatiseren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 254
Totaal aantal bezoekers 40197

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: