Een hoognodige update - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Een hoognodige update - Reisverslag uit Chichester, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Een hoognodige update

Blijf op de hoogte en volg Marlies

06 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Chichester

Het werd wel weer eens tijd voor een update! Ik ben sinds gisteren weer in Guildford, na een weekje Nederland. Het was weer even goed om rechts te rijden, boterhammen (beter nog: beschuiten) met hagelslag (beter nog: met aardbeien) te eten en vrienden en familie weer te zien! En niet te vergeten Nederlands te praten. Dat mis ik toch wel hoor ;) Maar gisteren heb ik m’n tas goed ingepakt en heb ik heel wat Nederlandse voeding mee kunnen nemen :) Ik houd het nog wel even vol!

Maar goed, in de tussentijd is er heel wat gebeurd. Twee weken geleden (20-24 maart) zijn we naar Chichester geweest. We waren daar te gast bij Revelation Church, en met hen hebben we veel gedaan (soort Present-actie: een huis leeggehaald bij een mevrouw die kort gezegd niet zo van opruimen hield, bij een charity geweest: Children on the Edge en Lifecentre, bij verschillende groepen van de kerk geweest: studenten, kinderen, jongeren. Daarnaast ook verschillende uren in de gebedskamer doorgebracht, en City Angels gedaan. Dat is dat je ’s avonds de straat op gaat en uitgaande jongeren helpt met thuiskomen of gewoon een praatje aanknopen.) Heel veel dus. En ook nog veel nieuwe mensen ontmoet, en ook weer een Nederlander! :) Het was een bijzondere week, zelfs nog een persoonlijkheidstest gedaan, die bio-energetics heet. Voor de geïnteresseerden: http://www.gadfly.info/personal/martyn/consulting_files/Bioenergetics%20details.pdf
O, en we zijn zelfs nog in Bognor geweest, als promotie voor Lifecentre. En Bognor ligt aan de zee. :) Het stond een superharde wind, en het was echt koud. Maar het was wel mooi om te zien! En op een gegeven moment ging het ook nog regenen – een typische Engelse dag aan het strand! Op zondag, na de kerkdienst en een lunch, gingen we weer op weg naar Guildford. Chichester was een leuke ervaring en het was leuk om weer nieuwe mensen te ontmoeten. Mijn gastgezin, Tim en Hannah, waren echt aardig. Een jong stel, een paar jaar getrouwd, en elke keer als ik thuis kwam, was er wel een kop thee of een kletspraatje. Maar goed, er stond weer een gewone week op ons te wachten.

Alhoewel, een gewone week was het niet echt. Maandag was een gewone lesdag, zelfs met een les St. Martha’s hill. We hadden namelijk een les over de Zaligsprekingen, en die komen natuurlijk uit de Bergreden, dus gingen we naar een berg. Zelf omhoog en naar beneden en Scot gaf ons de opdracht om een andere weg terug te vinden. Avontuurlijk als ik ben, probeerde ik het eens uit. Dat had ik beter niet kunnen doen. Ik kwam uit bij een andere parkeerplaats. Oops. Geen idee waar ik was. Zucht. En, ik had ook nog eens mn telefoon niet bij me. Uiteindelijk ben ik weer naar boven gelopen en via dezelfde weg terug. Een uur later dan de afgesproken tijd was ik bij de goede parkeerplaats. Mooie actie op mijn laatste dag als 23-jarige.
Dinsdag was de leukste dag van de week: mijn verjaardag! En dat begon al goed. Mijn gastgezin in Guildford had op de keukendeur een ‘Happy Birthday’ slinger opgehangen, en zelfs een kadootje achtergelaten :) In Allen House kwamen er al snel verjaardagsknuffels, en dat voelde goed! Bij de lunch werd het allemaal nog feestelijker. Voor mijn idee was het een gewone lunch, maar er kwamen wat meer mensen binnen, die erg vrolijk waren. En ik zat met m’n rug naar de keuken, en gewoon te genieten van mn lunch. En op een gegeven moment zie ik een enorm lekkere chocoladetaart met een kaarsje verschijnen!! Ik wist van niks! Een grote verrassing dus. En hij was van Linda, de vrouw bij wie ik woon. Grote verrassing dus :) En later op de dag nog een kaart van mijn mede-vissies. Ik voelde me echt jarig!

Woensdag en donderdag waren gewone dagen. Alleen op donderdag ging iedereen ’s middags of ’s avonds al richting huis. Vrijdags was ik als enige van de Vissies nog in Guildford, en John & Linda hadden me uitgenodigd om mee te gaan naar hun kerk op Goede Vrijdag. Dat heb ik gedaan, om eens te kijken hoe het daar gaat. Was wel leuk om mee te maken! En daarna nog wat boodschappen in het centrum van Guildford gedaan, want ik moest toch wel wat meenemen naar Nederland. Dat is allemaal gelukt, en zaterdags ging ik richting Gatwick om te vliegen naar Nederland :) Daar werd ik opgehaald door mijn ouders en gingen we bij een oom en tante slapen in Rotterdam.

En nu ben ik weer in Guildford. De week die staat te wachten wordt ook bijzonder, want ik ben samen met Chloe en Zoe op Spring Harvest, Prayer Spaces in Schools promoten. Waarschijnlijk gaat mijn volgende blog daarover! Stay tuned!

  • 06 April 2013 - 20:07

    Matthea:

    Goed om te lezen weer! Denk aan je.
    Liefs, Matthea

  • 11 April 2013 - 22:21

    Anne-Marie:

    I enjoy your stories!! You're great..

    Hugggs! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 40194

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: