Finally Spring (Harvest)! - Reisverslag uit Minehead, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Finally Spring (Harvest)! - Reisverslag uit Minehead, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Finally Spring (Harvest)!

Blijf op de hoogte en volg Marlies

15 April 2013 | Verenigd Koninkrijk, Minehead

De titel klinkt leuker in het Engels, dus vandaar ;) Spring Harvest is de conferentie waar ik afgelopen week ben geweest. En Spring is het Engelse woord voor Lente, en aangezien dat ein-de-lijk een beetje begint te komen (niet te enthousiast hoor), is de woordspeling zo gemaakt ;)

Om het beste uit te kunnen leggen wat Spring Harvest is, zal ik af en toe de vergelijking maken met de Opwekking Conferentie. (Het had elke willekeurige Nederlandse conferentie kunnen zijn, maar deze heb zelf meerdere keren bezocht, dus het meeste vergelijkingsmateriaal ;) ) Goed. Let’s start.

Voor degenen die op Opwekking zijn geweest doe je ogen dicht en zie jezelf lopen over het Opwekking terrein. Alleen, een beetje kouder, want het is nog april. En als je dan loopt, dan zie je geen tenten, maar allemaal huisjes, appartementen. En je hoort zeemeeuwen. Heel veel zeemeeuwen. Je bent onderweg naar het volwassene programma. In een grote tent. Maar het begint een beetje te regenen. Gelukkig is er een exhibition, waar allemaal christelijke organisaties je e-mailadres proberen te bemachtigen, en kan je even schuilen voor de regen. Maar wacht, voordat je daar naar binnen gaat zie je een apparaat. Rare plek voor zo’n apparaat denk je nog, want het is een apparaat die van dat zelf oplosbare handzeep aanbiedt. Naja, goed het zal wel. Aangekomen in de grote tent, waar je binnen kwam door je armband te laten zien aan 4 verschillende stewards, werd je ook nog gewezen naar je plek. Maar dan begint de meeting toch echt.
Volgende dag. Vroeg wakker door de zeemeeuwen. Maar vol goede moed ga je op weg naar ontbijt. Want, dat hoef je hier niet zelf te doen, we hebben ‘full board’! Dus, je mag lekker in het restaurant ontbijten. Voordat je naar binnengaat wel even je handen wassen. En dan, de gekookte en gebakken eieren staren je al aan. Of nee, het is de gebakken vis die je aanstaart. En alsof dat nog niet genoeg is, kan je ook nog kiezen voor worstjes, witte bonen in tomatensaus of gewoon tomatenspul! Je ruikt de lucht van alles. Gaat bijna over je nek, en wil vragen voor hagelslag, maar nee, je herinnert je dat je in Engeland bent. Marmite is er wel, als tegenprestatie.
Nog bijzonderder is de lunch. Uiteraard begint dat met het handen-was-ritueel, en dan kom je in de keuken waarop volop keuze is, gelukkig! Een beetje meer normaal Nederlands voedsel, maar toch Engels. Je schept je bord vol, en zoekt een plekje. Je geniet van je eten en als je klaar bent, wordt de tafel voor je afgeruimd. Op naar het toetje. Of beter gezegd, taart. Want taart is toetje hier. Denk je in dat je in de Multivlaai staat en dat je mag kiezen. Als je dan een keuze hebt gemaakt, kan je zelfs nog naar de soft-ijs machine om wat ijs erbij te doen. Na die lunch heb je het gevoel dat je bom, maar dan ook bom-vol zit. Niets kan er meer bij. Echt. Het scheelt niet veel of je ontploft. Maar goed, de dag is nog maar half om.
De middag is druk genoeg, om tegen dinertime weer trek te krijgen. En ook voor diner geldt, was je handen! En dan mag je kiezen: sandwich, yoghurt, fruit, koekje en chips. Alles in één.
Op Opwekking zou je zoveel mogelijk seminars en toespraken bezoeken. Maar de Engelsen denken daar toch iets anders over. Want als je bedenkt wat je ’s middags wil doen en in het programma boek kijkt, zie je dat het zwembad van 1-6pm is geopend. En beter nog, het is gratis! Wat wil je nog meer als Nederlander! Bikini vergeten? De Funfair is ook open! Een kleine kermis met, let op, gratis attracties! Daar kan Opwekking nog wat van leren ;)

Maar goed, terug naar de realiteit. Open je ogen maar weer ;)Qua voedsel zat het dus wel goed op Spring Harvest :) Beetje jammer was wel dat de koffie uit de automaat écht niet te drinken was! Grote tegenvaller. Dan maar over op de chocolademelk.

Ik was op deze conferentie om Prayer Spaces in Schools te promoten. Naast de vele uren die ik heb doorgebracht in het restaurant om te eten, heb ik ook veel uren bij de stand doorgebracht, of in de prayerspace in het gebedshuis. Veel mensen mogen vertellen over wat we doen en ook laten ervaren.

Ik heb me wel vermaakt. Een leuke afwisseling, en zeker ook leuk om te zien hoe Engelsen conferenties doen! Of ik er nog een keer naar toe zou willen? Misschien. Het is wellicht toch een beetje té Engels voor me. I prefer Opwekking. Haha.

O, en btw, de conferentie was in een plek bij de zee (vandaar de zeemeeuwen). De foto's die ik heb gemaakt, komen voornamelijk vanaf het strand! Check them out!

Liefs,
Marlies

• 16 April 2013 - 08:52

Matthea:

Ik had niet gedacht dat Engelse conferenties toch zo verschillen van Nederlandse. Je hebt wel weer wat meegemaakt zeg! Ik hoop dat je ook een goede tijd hebt gehad in de Prayer Space. Deze week weer 'gewoon' lessen?