Ready 4 Action - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu Ready 4 Action - Reisverslag uit Guildford, Verenigd Koninkrijk van Marlies - WaarBenJij.nu

Ready 4 Action

Blijf op de hoogte en volg Marlies

11 Mei 2013 | Verenigd Koninkrijk, Guildford

We zijn al weer een paar weken verder, en mijn tijd in Guildford komt bijna ten einde. Op 21 mei vliegen we naar Ibiza, de bestemming van onze missiontrip. Daarover blog ik vast later, want het belooft bijzonder te worden ;)
Maar goed, morgen eerst nog een tripje naar Stanford, waar een andere 24-7 prayer community is. We blijven daar een week, en dat belooft ook een mooie week te worden. Blog-stof genoeg, dus stay continued!

Maar nu eerst, Ready 4 Action. Afgelopen weekend (4-5-6 mei) zijn we met veel vrijwilligers Guildford in gegaan en veel, heel veel tuinen opgeknapt, rommel opgeruimd en heggen gesnoeid. De vrijwilligers kwamen uit alle kerken van Guildford. De Matrix Trust, de organisatie die het organiseert, is een organisatie waar wij ook mee samen werken, en zo kwam het dus dat de Vision Course studenten allemaal teamleiders waren.

Het leek mij een grote Present-Actie, en dat is het ook geworden. Alleen, veel grootschaliger, en harder werken ;) Op dag 1 werden we afgezet in een wijk in Guildford, 4 adressen op onze to-do lijst. Niet wetend wat we aan zullen treffen, maar vol goede moed, stappen we op onze eerste adres af. Zaterdags hebben we gras gemaaid, veel rotzooi uit de tuin gehaald, groenafval verwijderd, en toegekeken hoe een professional (gratis!) de coniferen een kopje kleiner heeft gemaakt. Zondags begonnen we in een tuin waarin ook heel veel rommel stond, maar daarbij ook veel hondenpoep – opgedroogd. En dat mochten we bij elkaar vegen en opruimen. Het rook niet echt fris, als je wel kunt voorstellen. De rest van de dag hebben we voornamelijk rommel opgepikt, gekeken hoe een grote boom werd omgezaagd en dat opgeruimd. Maandags, de laatste dag van Ready 4 Action, hebben we heggen gesnoeid, gras gemaaid en nog meer gras gemaaid. De zon scheen heerlijk, en op het eerste gezicht leek het alsof er maar 15 vrijwilligers waren. Maar gelukkig, er draafden er nog heel veel meer op. :)

Ik heb genoten van het weekend. De zon scheen heerlijk (op dag 2 en 3), en ik had het beste team. Een all-girls team, waarin we lekker veel girlpower hebben laten zien! Ik kende al heel wat meiden uit mijn team, omdat ze uit dezelfde kerk kwamen. En dat maakte dat het teamleiderschap nog makkelijker was! :) Ondanks dat mijn tuin-skills niet zo goed zijn, heb ik me toch goed staande weten te houden!

Het mooiste moment: Op een gegeven moment moesten we een heg trimmen bij een man. Hij vertelde dat hij zelf vroeger professional was – goed begin, want dan word ik helemaal zenuwachtig als hij op m’n vingers gaat staan kijken. Maar goed, hij kon het zelf niet meer, en wij mochten zijn heg trimmen. Hij zou wel even laten zien hoeveel eraf moest. En toen was de ‘petrol’ op en moest dat bijgevuld worden. Tuurlijk, doen we even. Maar daarna viel de electrische heggentrimmer elke keer uit als de man hem gebruikte. Raar. Maar ergens dacht ik dat ik wist waar het verkeerd ging. Dus toen hij het opgegeven had, en naar binnen liep om zijn gereedschap te pakken, probeerde ik het nog maar even. En ja, bij mij lukte het wel! En toen heb ik de hele heg nog maar getrimd. Zo trots op mezelf :) Het eindresultaat was niet als dat van een professional, maar meneer was tevreden. En ik al helemaal :)

Het was een tof weekend, en ik hoop dat we in Nederland ook ooit zoiets kunnen gaan doen. Verschil maken in de buurt waar je woont en gewoon je handen uit de mouwen steken!

Nou, dit was het voor nu!
Liefs!

  • 13 Mei 2013 - 09:45

    Matthea:

    Girlpowerrr!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marlies

Actief sinds 21 Jan. 2013
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 40240

Voorgaande reizen:

07 September 2013 - 05 Oktober 2013

24-7 Ibiza - Part II

15 Februari 2013 - 30 Juni 2013

The Vision Course!

Landen bezocht: